Žemaičių Vyskupystės Muziejus: Aneksija
Žemaičių
Vyskupystės Muziejaus
ANEKSIJA
Laikraštis „Telšių
Žinios“ 2015 m. sausio 5 d. internetinėje informacijoje „Vyriausybė pritarė
Žemaičių vyskupystės muziejaus reorganizavimui“ skelbia šitokią Žinią (cituoju
visą tekstą):
„LR
Vyriausybė gruodžio 15 dienos posėdyje pritarė Žemaičių vyskupystės muziejaus
reorganizavimui. Žemaičių vyskupystės muziejus bus reorganizuojamas jungimo
būdu – prijungiant jį prie Žemaičių muziejaus „Alka“ kaip struktūrinį padalinį.
Žemaičių
vyskupystės muziejaus reorganizavimo tikslas – sumažinti biudžetinių įstaigų
skaičių, optimizuoti biudžetinių įstaigų veiklą, padidinti jų veiklos
efektyvumą, racionaliau naudoti materialinius ir finansinius išteklius.
Atkreipiamas
dėmesys, kad Žemaičių vyskupystės muziejus nebus perkeliamas į kitas patalpas,
nebus išformuojami ar peršifruojami muziejaus rinkiniai. Bus naikinamos
muziejaus direktoriaus, vyr. fondų saugotojo ir vyr. finansininko pareigybės.
Vietoje direktoriaus pareigybės bus steigiama skyriaus vedėjo pareigybė, vyr.
fondų saugotojo muziejus ir dabar neturi, o vietoje vyr. finansininko
pareigybės bus buhalterio pareigybė.
Reorganizuojamame
Žemaičių vyskupystės muziejuje panaikinus vyriausiojo fondų
saugotojo-direktoriaus pavaduotojo pareigybę, bus sutaupytos šiai pareigybei
skiriamos atlyginimo lėšos, kurios sudaro 23 424 Lt per metus“.
(http://tzinios.lt/vyriausybe-pritare-zemaiciu-vyskupystes-muziejaus-reorganizavimui/)
(Keista,
bet Žinioje neinformuojama, jog Žemaičių vyskupystės muziejus buvo įsteigtas
Senovės Žemaičių religiniame, kultūriniame, gynybiniame centre – Varniuose,
buvusios Žemaičių kunigų seminarijos patalpose. Nenurodyta įsteigimo data,
nenurodytos institucijos – Muziejaus steigėjos, neįvardytas įsteigimo
iniciatorius ir organizatorius, neįvardyti nei pirmas, nei paskutinis
direktoriai).
Į šitą
Žinią – Raštą visuomenei pažvelgsiu remdamasis ne kažkokiais „specialiais
tyrimais“, o tik pačios Žinios teikiama medžiaga, sveiko proto argumentais bei
gyvenimo ir kalbos logika.
Visų
pirma, ką iš tikro reiškia formuluotė: „Žemaičių vyskupystės muziejus bus
reorganizuojamas jungimo būdu –
prijungiant jį prie (pajuodinta mano – P. V.) Žemaičių muziejaus „Alka“
kaip struktūrinį padalinį“? Paaiškinimui analogijų toli ieškoti nereikia. Štai
prieš kelis mėnesius visų mūsų akivaizdoje Putino Rusija prijungė prie savęs,
tai yra aneksavo (lot. annexio – prijungimas) Krymo pusiasalį; 1940 m.
Stalino Rusija (SSSR) aneksavo, tai yra prijungė prie savęs kaip teritorinius padalinius Estijos, Latvijos, Lietuvos
valstybes. Prieš tai Hitlerio Vokietija užgrobė ir aneksavo Klaipėdos kraštą,
Pilsudskio Lenkija – Vilniaus kraštą su Lietuvos sostine Vilniumi.
Žemaičių
Vyskupystės Muziejaus atveju „reorganizavimas“ reiškia vien tai, kad plėšri
didesnė žuvis praryja (prisijungia) mažesnę, kad didesnis, „įtakingesnis“
muziejus užvaldo (aneksuoja) mažesnį.
Kokiais
„gerais“, „kilniais“, „pragmatiškais“ tikslais yra dangstomas Žemaičių
Vyskupystės Muziejaus užgrobimas ir likvidavimas? Lydeka (tai yra kažkieno
nešvarūs interesai), iš pradžių, pirma, patykoja grobį (laukia, kol sulaukia
kvailesnės ar labiau korumpuotos valdžios), po to, antra, praryja jį (užgrobia
ir aneksuoja) ir galiausiai, trečia, ima virškinti (inkorporuoti). Žemaičių
Vyskupystės Muziejaus atžvilgiu jau imtas vykdyti trečiosios, baigiamosios
Muziejaus likvidavimo stadijos pradinis
etapas: tai yra nuodingais APGAULĖS,
MELO ir BLEFO syvais bandoma, paralyžiuoti ir „suvirškinti“ visuomenės
budrumą, tai yra siekiama taip paveikti visuomeninę nuomonę, jog ši
nesureaguotų į daromas šunybes ir niekšybes, nesusimąstytų, jog yra žaidžiamas
kažkoks nešvarus žaidimas. Tuo reikalu viešumon „išmetami“ klaidinantys
orientyrai, apgaulingi argumentai, melagingi tikslai. Kaip priedanga, dūmų
migla.
Taigi,
kokiais „dūmais“ yra bandoma užleisti Žemaičių Vyskupystės Muziejaus
likvidavimo „akciją“? Pasitelkiami, kaip minėjau, „geri“, „kilnūs“,
„pragmatiški“, bet, deja, abstraktūs, veidmainiški, visuomenę klaidinantys
tikslai. Aukščiau cituotoje Žinioje išvardijamos šios tariamos siekiamybės ir
netikri tikslai, kuriuos pabandysime dabar trumpai aptarti:
1)
Siekiant „sumažinti biudžetinių įstaigų
skaičių“. Bet tai nesąmonė! Įstaigų skaičiaus sumažinimas ar padidinimas
pats savaime nėra joks gėris ar blogis. Svarbu, kokie ir kieno interesai už
tokių „reorganizavimų“ slypi ir kokios galimos pasekmės. Jei kultūros įstaigų
skaičiaus mažinimas būtų automatiškas gėris, tai privalu tokiu pat jungimo būdu
reorganizuoti ir „Alkos“ muziejų Telšiuose – prijungiant jį struktūrinio
padalinio teisėmis prie Šiaulių „Aušros“ muziejaus, o pastarąjį tokiomis pat
teisėmis – Lietuvos kultūros efektyvinimo ir biudžeto taupymo „labui“ – prie
Nacionalinio muziejaus Vilniuje! (Prisimenu, prie sovietų kolchozai kas pusmetį
buvo smulkinami ir stambinami, stambinami ir smulkinami, o „socialistinio žemės
ūkio“ vežimas kaip mirko, taip mirko tame pačiame baudžiavinio atsilikimo
liūne).
2)
Siekiant „optimizuoti biudžetinių
įstaigų veiklą“. Šitaip suformuluotas
„tikslas“ tėra tik biurokratijos šarlatanų tuščiažodės „kūrybos“
pavyzdys. Veikiausiai net nesuvokiama, ką norima tuo pasakyti: tiesiog yra toks
kanceliarinės kalbos štampas, tad kodėl jo nepanaudojus Rašte ir nepapūtus
dūmų? (Jeigu būtų kokia nors Protinga Valia, tai ji taip optimizuotų
biudžetinės įstaigos „Lietuvos Respublikos Kultūros ministerija“ veiklą, kad
ten sėdinčius besmegenės ir beprincipės biurokratijos klerkus, prisidėjusius ir
klusniai įvykdžiusius akciją „Vyriausybė pritarė Žemaičių vyskupystės muziejaus
reorganizavimui“, pasiųstų pjauti šunims šėko, taip sutaupydama per metus ne 23
424 Lt, o šimteriopai daugiau eurų!).
3)
Siekiant „padidinti jų (biudžetinių įstaigų – P. V.) veiklos efektyvumą“. Čia
vėl tas atvejis, kai normalius terminus „optimizuoti“, „efektyvinti“
biurokratijos raganiai ima naudoti kaip užkeikimus, kaip burtažodžius. Raganiai
mano, kad jiems ištarus, tai yra įrašius į kokį nors Raštą tokius žodžius,
burtai privalės suveikti ir reiškiniai, daiktai ar biudžetinės įstaigos savaime
ims optimizuotis, o jų veiklos efektyvumas pūstis lyg balionas. (Bet yra
nuomonė, kad atsitiks kaip tik priešingai ir sukombinuoto naujojo Žemaičių
muziejaus „Alka“ padalinio veikla nuslops. Pateiksiu du argumentus. Pirmas,
skaitant Žinią, iškart krito į akis, jog Žemaičių Vyskupystės Muziejui jokių
kaltinimų, net priekaištų dėl blogo darbo ar finansinės veiklos pažeidimų
nepareikšta, kitaip sakant, Muziejus iki „reorganizavimo“ dirbo gerai,
kompetentingai, ūkiškai – dirbo efektyviai. Antras, bendresnis pastebėjimas, –
nedidelės įmonės, įstaigos paprastai veikia žymiai kūrybiškiau,
entuziastiškiau, imliau, mobiliau – efektyviau, – nes jos labiau „alkanos“, yra
arčiau gyvenimo, – nei didelės: nutukusios, apsunkusios, apsileidusios,
subiurokratėjusios.
4)siekiant
„racionaliau naudoti materialinius ir finansinius išteklius“. Bet tai melas! Ir
– apgaulė. Informacinėje Žinioje rašoma: „Reorganizuojamame Žemaičių vyskupystės muziejuje panaikinus vyriausiojo
fondų saugotojo-direktoriaus pavaduotojo pareigybę, bus sutaupytos šiai
pareigybei skiriamos atlyginimo lėšos, kurios sudaro 23 424 Lt per metus“.
Jeigu Rašto autoriai būtų pakėlę akis bent viena eilute aukščiau, būtų pamatę,
jog ten prieš keletą akimirkų jie patys konstatavo: „vyr. fondų saugotojo muziejus ir dabar neturi“ !! Taigi
sutaupymas – nulinis. Tiesiog likviduojama pareigybė, kuri nebuvo užimta.
Žodžiu, visuomenei ir Vyriausybei meluojama, jog „reorganizacija“ leis
sutaupyti atlyginimo lėšų ir tą melą bandoma pagrįsti apgaulės būdu.
Tarp
kitko, visuomenę bandoma dezinformuoti ir pačia antrašte: „Vyriausybė pritarė Žemaičių vyskupystės
muziejaus reorganizavimui“. Šio Rašto autoriai kažkodėl yra įsitikinę, jog
žodžiai (jų reikšmės) gali būti prievartaujami ar bent yra prostitutės. Nieko
panašaus! Žodžiai (jų reikšmės) yra be galo užsispyrę, atkaklūs, stiprūs
padarai ir absoliučiai neparsiduodantys! Jei atsispirtume į pranešamos Žinios
turinį, esmę, tai antraštė turėtų skambėti šitaip: „Vyriausybė pritarė Žemaičių
vyskupystės muziejaus panaikinimui“.
Nes žodis „panaikinti“ turi reikšmes:
„padaryti, kad išnyktų“ ir „paskelbti negaliojančiu, neveikiančiu
(įstatymą, įstaigą, tarnybą ir pan.), likviduoti“. O žodis „reorganizuoti“ reiškia „sutvarkyti iš naujo, pertvarkyti“.
Vadinas, Žinios antraštė neatitinka jos turinio. (Tokius su kalba išdarinėjamus
fokusus reiktų prilyginti dokumentų klastojimo atvejams).
Priartėjome
prie išvadų.
Pirma,
visi tikslai, vardan kurių Vyriausybė pritarė Žemaičių Vyskupystės
Muziejaus panaikinimui yra NIEKINIAI,
nes arba yra be turinio – abstraktūs,
tušti, arba veidmainiški, arba melagingi. (Pagal šį nusikalstamą biurokratinį modelį,
kokioms nors užkulisinėms grupuotėms ar savanaudiškiems veikėjams užsakius,
galima tikslingai susidoroti su BET
KURIA, net pačia geriausia, optimaliausiai ir efektyviausiai dirbančia
Lietuvos biudžetine įstaiga, tarnyba
ar įmone. Nes „įstaigų mažinimo“, „optimizavimo“, „efektyvinimo“, „pareigybių
mažinimo (taupymo)“ dingstimis „reorganizaciją“ „jungimo–prijungimo būdu“
įmanoma įvykdyti prieš BET KĄ dėl tų
dingsčių abstraktumo, demagogiškumo ir visuotinumo. Tai yra pavojinga).
Antra
išvada peršasi savaime: jeigu deklaruojamieji tikslai yra falšas, tai kokie tada tikrieji –
slepiamieji – slaptieji šitos
„operacijos“ tikslai ir kas yra visos šitos Žemaičių Vyskupystės Muziejaus DEZORGANIZACIJOS autoriai ir
užsakovai? Ir kokios naudos sau jie iš to tikisi?
Ir
pagaliau moralinis reikalo aspektas: vis dėlto būtų įdomu sužinoti, kaip į
aprašytą kaimyninio Muziejaus „reorganizaciją“ sureagavo Žemaičių muziejus
„Alka“, kuriam šitame spektaklyje skirtas plėšriosios lydekos vaidmuo? Bent jau
„Alkos“ įkūrėjas, okupantų nukankintas legendinis muziejininkas Pranas Genys apsiverstų
grabe (jei jį būtų kada turėjęs), sužinojęs, ką valdininkai išdarinėja su
Lietuvos kultūros, šviesos ir atminties švyturiais – muziejais. (Beje,
simboliška, kad pati Žemaičių Vyskupystės Muziejaus architektūra ir stovėjimo
vieta daro jį matomą iš toli ir visų pusių – daro panašų į Švyturį).
Lexar1(Marius)>aneksia>WRL3263>Žemaičių
VM aneksija
*
Žemaičių Vyskupystės
Muziejaus
ANEKSIJA
Laikraštis
„Telšių Žinios“ 2015 m. sausio 5 d. internetinėje informacijoje „Vyriausybė
pritarė Žemaičių vyskupystės muziejaus reorganizavimui“ skelbia šitokią Žinią
(cituoju visą tekstą):
„LR
Vyriausybė gruodžio 15 dienos posėdyje pritarė Žemaičių vyskupystės muziejaus
reorganizavimui. Žemaičių vyskupystės muziejus bus reorganizuojamas jungimo
būdu – prijungiant jį prie Žemaičių muziejaus „Alka“ kaip struktūrinį padalinį.
Žemaičių
vyskupystės muziejaus reorganizavimo tikslas – sumažinti biudžetinių įstaigų
skaičių, optimizuoti biudžetinių įstaigų veiklą, padidinti jų veiklos efektyvumą,
racionaliau naudoti materialinius ir finansinius išteklius.
Atkreipiamas
dėmesys, kad Žemaičių vyskupystės muziejus nebus perkeliamas į kitas patalpas,
nebus išformuojami ar peršifruojami muziejaus rinkiniai. Bus naikinamos
muziejaus direktoriaus, vyr. fondų saugotojo ir vyr. finansininko pareigybės.
Vietoje direktoriaus pareigybės bus steigiama skyriaus vedėjo pareigybė, vyr.
fondų saugotojo muziejus ir dabar neturi, o vietoje vyr. finansininko
pareigybės bus buhalterio pareigybė.
Reorganizuojamame
Žemaičių vyskupystės muziejuje panaikinus vyriausiojo fondų
saugotojo-direktoriaus pavaduotojo pareigybę, bus sutaupytos šiai pareigybei
skiriamos atlyginimo lėšos, kurios sudaro 23 424 Lt per metus“.
(http://tzinios.lt/vyriausybe-pritare-zemaiciu-vyskupystes-muziejaus-reorganizavimui/)
(Keista,
bet Žinioje neinformuojama, jog Žemaičių vyskupystės muziejus buvo įsteigtas
Senovės Žemaičių religiniame, kultūriniame, gynybiniame centre – Varniuose,
buvusios Žemaičių kunigų seminarijos patalpose. Nenurodyta įsteigimo data,
nenurodytos institucijos – Muziejaus steigėjos, neįvardytas įsteigimo
iniciatorius ir organizatorius, neįvardyti nei pirmas, nei paskutinis
direktoriai).
Į šitą
Žinią – Raštą visuomenei pažvelgsiu remdamasis ne kažkokiais „specialiais
tyrimais“, o tik pačios Žinios teikiama medžiaga, sveiko proto argumentais bei
gyvenimo ir kalbos logika.
Visų
pirma, ką iš tikro reiškia formuluotė: „Žemaičių vyskupystės muziejus bus
reorganizuojamas jungimo būdu –
prijungiant jį prie (pajuodinta mano – P. V.) Žemaičių muziejaus „Alka“
kaip struktūrinį padalinį“? Paaiškinimui analogijų toli ieškoti nereikia. Štai
beveik prieš metus visų mūsų akivaizdoje Putino Rusija prijungė prie savęs, tai
yra aneksavo (lot. annexio – prijungimas) Krymo pusiasalį; 1940 m.
Stalino Rusija (SSSR) aneksavo, tai yra prijungė prie savęs kaip teritorinius padalinius Estijos, Latvijos, Lietuvos
valstybes. Prieš tai Hitlerio Vokietija užgrobė ir aneksavo Klaipėdos kraštą,
Pilsudskio Lenkija – Vilniaus kraštą su Lietuvos sostine Vilniumi.
Žemaičių
Vyskupystės Muziejaus atveju „reorganizavimas“ reiškia vien tai, kad plėšri
didesnė žuvis praryja (prisijungia) mažesnę, kad didesnis, „įtakingesnis“
muziejus užvaldo (aneksuoja) mažesnį.
Kokiais
„gerais“, „kilniais“, „pragmatiškais“ tikslais yra dangstomas Žemaičių
Vyskupystės Muziejaus užgrobimas ir likvidavimas? Lydeka (tai yra kažkieno
nešvarūs interesai), iš pradžių, pirma, patykoja grobį (laukia, kol sulaukia
kvailesnės ar labiau korumpuotos valdžios), po to, antra, praryja jį (užgrobia
ir aneksuoja) ir galiausiai, trečia, ima virškinti (inkorporuoti). Žemaičių
Vyskupystės Muziejaus atžvilgiu jau imtas vykdyti trečiosios, baigiamosios
Muziejaus likvidavimo stadijos pradinis
etapas: tai yra nuodingais APGAULĖS,
MELO ir BLEFO syvais bandoma, paralyžiuoti ir „suvirškinti“ visuomenės
budrumą, tai yra siekiama taip paveikti visuomeninę nuomonę, jog ši
nesureaguotų į daromas šunybes ir niekšybes, nesusimąstytų, jog yra žaidžiamas
kažkoks nešvarus žaidimas. Tuo reikalu viešumon „išmetami“ klaidinantys
orientyrai, apgaulingi argumentai, melagingi tikslai. Kaip priedanga, dūmų
migla.
Taigi,
kokiais „dūmais“ yra bandoma užleisti Žemaičių Vyskupystės Muziejaus
likvidavimo „akciją“? Pasitelkiami, kaip minėjau, „geri“, „kilnūs“,
„pragmatiški“, bet, deja, abstraktūs, veidmainiški, visuomenę klaidinantys
tikslai. Aukščiau cituotoje Žinioje išvardijamos šios tariamos siekiamybės ir
netikri tikslai, kuriuos pabandysime dabar trumpai aptarti:
1)
Siekiant „sumažinti biudžetinių įstaigų
skaičių“. Bet tai nesąmonė! Įstaigų skaičiaus sumažinimas ar padidinimas
pats savaime nėra joks gėris ar blogis. Svarbu, kokie ir kieno interesai už
tokių „reorganizavimų“ slypi ir kokios galimos pasekmės. Jei kultūros įstaigų
skaičiaus mažinimas būtų automatiškas gėris, tai privalu tokiu pat jungimo būdu
reorganizuoti ir „Alkos“ muziejų Telšiuose – prijungiant jį struktūrinio
padalinio teisėmis prie Šiaulių „Aušros“ muziejaus, o pastarąjį tokiomis pat
teisėmis – Lietuvos kultūros efektyvinimo ir biudžeto taupymo „labui“ – prie
Nacionalinio muziejaus Vilniuje! (Prisimenu, prie sovietų kolchozai kas pusmetį
buvo smulkinami ir stambinami, stambinami ir smulkinami, o „socialistinio žemės
ūkio“ vežimas kaip mirko, taip mirko tame pačiame baudžiavinio atsilikimo
liūne).
2)
Siekiant „optimizuoti biudžetinių
įstaigų veiklą“. Šitaip suformuluotas
„tikslas“ tėra tik biurokratijos šarlatanų tuščiažodės „kūrybos“
pavyzdys. Veikiausiai net nesuvokiama, ką norima tuo pasakyti: tiesiog yra toks
kanceliarinės kalbos štampas, tad kodėl jo nepanaudojus Rašte ir nepapūtus
dūmų? (Jeigu būtų kokia nors Protinga Valia, tai ji taip optimizuotų
biudžetinės įstaigos „Lietuvos Respublikos Kultūros ministerija“ veiklą, kad
ten sėdinčius besmegenės ir beprincipės biurokratijos klerkus, prisidėjusius ir
klusniai įvykdžiusius akciją „Vyriausybė pritarė Žemaičių vyskupystės muziejaus
reorganizavimui“, pasiųstų pjauti šunims šėko, taip sutaupydama per metus ne 23
424 Lt, o šimteriopai daugiau eurų!).
3)
Siekiant „padidinti jų (biudžetinių įstaigų – P. V.) veiklos efektyvumą“. Čia
vėl tas atvejis, kai normalius terminus „optimizuoti“, „efektyvinti“
biurokratijos raganiai ima naudoti kaip užkeikimus, kaip burtažodžius. Raganiai
mano, kad jiems ištarus, tai yra įrašius į kokį nors Raštą tokius žodžius,
burtai privalės suveikti ir reiškiniai, daiktai ar biudžetinės įstaigos savaime
ims optimizuotis, o jų veiklos efektyvumas pūstis lyg balionas. (Bet yra
nuomonė, kad atsitiks kaip tik priešingai ir sukombinuoto naujojo Žemaičių
muziejaus „Alka“ padalinio veikla nuslops. Pateiksiu du argumentus. Pirmas,
skaitant Žinią, iškart krito į akis, jog Žemaičių Vyskupystės Muziejui jokių
kaltinimų, net priekaištų dėl blogo darbo ar finansinės veiklos pažeidimų
nepareikšta, kitaip sakant, Muziejus iki „reorganizavimo“ dirbo gerai, kompetentingai,
ūkiškai – dirbo efektyviai. Antras, bendresnis pastebėjimas, – nedidelės
įmonės, įstaigos paprastai veikia žymiai kūrybiškiau, entuziastiškiau, imliau,
mobiliau – efektyviau, – nes jos labiau „alkanos“, yra arčiau gyvenimo, – nei
didelės: nutukusios, apsunkusios, apsileidusios, subiurokratėjusios.
4)siekiant
„racionaliau naudoti materialinius ir finansinius išteklius“. Bet tai melas! Ir
– apgaulė. Informacinėje Žinioje rašoma: „Reorganizuojamame Žemaičių vyskupystės muziejuje panaikinus vyriausiojo
fondų saugotojo-direktoriaus pavaduotojo pareigybę, bus sutaupytos šiai
pareigybei skiriamos atlyginimo lėšos, kurios sudaro 23 424 Lt per metus“.
Jeigu Rašto autoriai būtų pakėlę akis bent viena eilute aukščiau, būtų pamatę,
jog ten prieš keletą akimirkų jie patys konstatavo: „vyr. fondų saugotojo muziejus ir dabar neturi“ !! Taigi
sutaupymas – nulinis. Tiesiog likviduojama pareigybė, kuri nebuvo užimta.
Žodžiu, visuomenei ir Vyriausybei meluojama, jog „reorganizacija“ leis
sutaupyti atlyginimo lėšų ir tą melą bandoma pagrįsti apgaulės būdu.
Tarp
kitko, visuomenę bandoma dezinformuoti ir pačia antrašte: „Vyriausybė pritarė Žemaičių vyskupystės
muziejaus reorganizavimui“. Šio Rašto autoriai kažkodėl yra įsitikinę,
jog žodžiai (jų reikšmės) gali būti prievartaujami ar bent yra prostitutės.
Nieko panašaus! Žodžiai (jų reikšmės) yra be galo užsispyrę, atkaklūs, stiprūs
padarai ir absoliučiai neparsiduodantys! Jei atsispirtume į pranešamos Žinios
turinį, esmę, tai antraštė turėtų skambėti šitaip: „Vyriausybė pritarė Žemaičių
vyskupystės muziejaus panaikinimui“.
Nes žodis „panaikinti“ turi reikšmes:
„padaryti, kad išnyktų“ ir „paskelbti negaliojančiu, neveikiančiu
(įstatymą, įstaigą, tarnybą ir pan.), likviduoti“. O žodis „reorganizuoti“ reiškia „sutvarkyti iš naujo, pertvarkyti“.
Vadinas, Žinios antraštė neatitinka jos turinio. (Tokius su kalba išdarinėjamus
fokusus reiktų prilyginti dokumentų klastojimo atvejams).
Priartėjome
prie išvadų.
Pirma,
visi tikslai, vardan kurių Vyriausybė pritarė Žemaičių Vyskupystės
Muziejaus panaikinimui yra NIEKINIAI,
nes arba yra be turinio – abstraktūs,
tušti, arba veidmainiški, arba melagingi. (Pagal šį biurokratinį modelį, kokioms nors
užkulisinėms grupuotėms ar suinteresuotiems veikėjams užsakius, galima
tikslingai susidoroti su BET KURIA, net
pačia geriausia, optimaliausiai ir efektyviausiai dirbančia Lietuvos biudžetine
įstaiga, tarnyba ar įmone. Nes
„įstaigų mažinimo“, „optimizavimo“, „efektyvinimo“, „pareigybių mažinimo
(taupymo)“ dingstimis „reorganizaciją“ prijungimo
– aneksijos būdu nesunku įvykdyti prieš BET
KĄ dėl tų dingsčių abstraktumo, demagogiškumo ir visuotinumo. Tai –
pavojinga).
Antra
išvada peršasi savaime: jeigu deklaruojamieji tikslai yra falšas, tai kokie tada tikrieji –
slepiamieji – slaptieji šitos
„operacijos“ tikslai ir kas yra visos šitos Žemaičių Vyskupystės Muziejaus DEZORGANIZACIJOS autoriai ir
užsakovai? Ir kokios naudos sau jie iš to tikisi?
Ir
pagaliau moralinis reikalo aspektas: vis dėlto būtų įdomu sužinoti, kaip į
aprašytą kaimyninio Muziejaus „reorganizaciją“ sureagavo Žemaičių muziejus
„Alka“, kuriam šitame spektaklyje skirtas plėšriosios lydekos vaidmuo? Bent jau
„Alkos“ įkūrėjas, okupantų nukankintas legendinis muziejininkas Pranas Genys
apsiverstų grabe (jei jį būtų kada turėjęs), sužinojęs, ką valdininkai
išdarinėja su Lietuvos kultūros, šviesos ir atminties švyturiais – muziejais.
(Beje, simboliška, kad pati Žemaičių Vyskupystės Muziejaus architektūra ir
stovėjimo vieta daro jį matomą iš toli ir visų pusių – daro panašų į Švyturį).
Pranas
Vasiliauskas
2015
metų sausio 21 diena
Vilnius
kd
Maxtor>„D“likučiai2017.07.23>KOPIJOS2015.12.27> Zemaiciu Vyskupystes
Muziejaus anekija>WRL3263>Text
*
Žemaičių Vyskupystės
Muziejaus
ANEKSIJA
Laikraštis
„Telšių Žinios“ 2015 m. sausio 5 d. internetinėje informacijoje „Vyriausybė
pritarė Žemaičių vyskupystės muziejaus reorganizavimui“ skelbia šitokią Žinią
(cituoju visą tekstą):
„LR
Vyriausybė gruodžio 15 dienos posėdyje pritarė Žemaičių vyskupystės muziejaus
reorganizavimui. Žemaičių vyskupystės muziejus bus reorganizuojamas jungimo
būdu – prijungiant jį prie Žemaičių muziejaus „Alka“ kaip struktūrinį padalinį.
Žemaičių
vyskupystės muziejaus reorganizavimo tikslas – sumažinti biudžetinių įstaigų
skaičių, optimizuoti biudžetinių įstaigų veiklą, padidinti jų veiklos
efektyvumą, racionaliau naudoti materialinius ir finansinius išteklius.
Atkreipiamas
dėmesys, kad Žemaičių vyskupystės muziejus nebus perkeliamas į kitas patalpas,
nebus išformuojami ar peršifruojami muziejaus rinkiniai. Bus naikinamos
muziejaus direktoriaus, vyr. fondų saugotojo ir vyr. finansininko pareigybės.
Vietoje direktoriaus pareigybės bus steigiama skyriaus vedėjo pareigybė, vyr.
fondų saugotojo muziejus ir dabar neturi, o vietoje vyr. finansininko
pareigybės bus buhalterio pareigybė.
Reorganizuojamame
Žemaičių vyskupystės muziejuje panaikinus vyriausiojo fondų
saugotojo-direktoriaus pavaduotojo pareigybę, bus sutaupytos šiai pareigybei
skiriamos atlyginimo lėšos, kurios sudaro 23 424 Lt per metus“.
(http://tzinios.lt/vyriausybe-pritare-zemaiciu-vyskupystes-muziejaus-reorganizavimui/)
(Keista,
bet Žinioje neinformuojama, jog Žemaičių vyskupystės muziejus buvo įsteigtas
Senovės Žemaičių religiniame, kultūriniame, gynybiniame centre – Varniuose,
buvusios Žemaičių kunigų seminarijos patalpose. Nenurodyta įsteigimo data,
nenurodytos institucijos – Muziejaus steigėjos, neįvardytas įsteigimo
iniciatorius ir organizatorius, neįvardyti nei pirmas, nei paskutinis
direktoriai).
Į šitą
Žinią – Raštą visuomenei pažvelgsiu remdamasis ne kažkokiais „specialiais
tyrimais“, o tik pačios Žinios teikiama medžiaga, sveiko proto argumentais bei
gyvenimo ir kalbos logika.
Visų
pirma, ką iš tikro reiškia formuluotė: „Žemaičių vyskupystės muziejus bus
reorganizuojamas jungimo būdu –
prijungiant jį prie (pajuodinta mano – P. V.) Žemaičių muziejaus „Alka“
kaip struktūrinį padalinį“? Paaiškinimui analogijų toli ieškoti nereikia. Štai
prieš kelis mėnesius visų mūsų akivaizdoje Putino Rusija prijungė prie savęs,
tai yra aneksavo (lot. annexio – prijungimas) Krymo pusiasalį; 1940 m.
Stalino Rusija (SSSR) aneksavo, tai yra prijungė prie savęs kaip teritorinius padalinius Estijos, Latvijos, Lietuvos
valstybes. Prieš tai Hitlerio Vokietija užgrobė ir aneksavo Klaipėdos kraštą,
Pilsudskio Lenkija – Vilniaus kraštą su Lietuvos sostine Vilniumi. Žemaičių
Vyskupystės Muziejaus atveju „reorganizavimas“ reiškia vien tai, kad plėšri
didesnė žuvis praryja (prisijungia) mažesnę, kad didesnis, „įtakingesnis“
muziejus užvaldo mažesnį.
Kokiais
„gerais“, „kilniais“, „pragmatiškais“ tikslais yra dangstomas Žemaičių
Vyskupystės Muziejaus užgrobimas ir likvidavimas? Lydeka (tai yra kažkieno
nešvarūs interesai), iš pradžių, pirma, patykoja grobį (laukia, kol sulaukia
kvailesnės ar labiau korumpuotos valdžios), po to, antra, praryja jį (užgrobia
ir aneksuoja) ir galiausiai, trečia, ima virškinti (inkorporuoti). Žemaičių
Vyskupystės Muziejaus atžvilgiu jau imtas vykdyti trečiosios, baigiamosios
Muziejaus likvidavimo stadijos pradinis
etapas: tai yra nuodingais APGAULĖS,
MELO ir BLEFO syvais bandoma, paralyžiuoti ir „suvirškinti“ visuomenės
budrumą, tai yra siekiama taip paveikti visuomeninę nuomonę, jog ši
nesureaguotų į daromas šunybes ir niekšybes, manydama, jog jokio kriminalo nėra
daroma. Tuo reikalu viešumon „išmetami“ klaidinantys orientyrai, apgaulingi
argumentai, melagingi tikslai. Kaip priedanga, dūmų migla.
Taigi,
kokiais „dūmais“ yra bandoma užleisti Žemaičių Vyskupystės Muziejaus
likvidavimo „akciją“? Pasitelkiami, kaip minėjau, „geri“, „kilnūs“,
„pragmatiški“, bet, deja, abstraktūs, veidmainiški, visuomenę klaidinantys
tikslai. Aukščiau cituotoje Žinioje išvardijamos šios tariamos siekiamybės ir
netikri tikslai, kuriuos pabandysime dabar trumpai aptarti:
1)Siekiant „sumažinti biudžetinių įstaigų skaičių“.
Bet tai nesąmonė! Įstaigų skaičiaus sumažinimas ar padidinimas pats savaime
nėra joks gėris ar blogis. Svarbu, kokie ir kieno interesai už tokių
„reorganizavimų“ slypi ir kokios galimos pasekmės. Jei kultūros įstaigų
skaičiaus mažinimas būtų automatiškas gėris, tai privalu jungimo būdu
reorganizuoti ir „Alkos“ muziejų Telšiuose – prijungiant jį struktūrinio
padalinio teisėmis prie Šiaulių „Aušros“ muziejaus, o pastarąjį tokiomis pat
teisėmis – Lietuvos kultūros efektyvinimo ir biudžeto taupymo „labui“ – prie
Nacionalinio muziejaus Vilniuje! (Prisimenu, prie sovietų kolchozai kas pusmetį
buvo smulkinami ir stambinami, stambinami ir smulkinami, o „socialistinio žemės
ūkio“ vežimas kaip mirko, taip mirko tame pačiame baudžiavinio atsilikimo
liūne).
2)Siekiant „optimizuoti biudžetinių įstaigų veiklą“.
Šitaip suformuluotas „tikslas“ tėra tik
biurokratijos šarlatanų „kūrybos“ pavyzdys. Veikiausiai net nesuvokiama, ką
norima tuo pasakyti: tiesiog yra toks kanceliarinės kalbos štampas, tad kodėl
jo nepanaudojus Rašte ir nepapūtus dūmų? (Jeigu būtų kokia nors Protinga Valia,
tai ji taip optimizuotų biudžetinės įstaigos „Lietuvos Respublikos Kultūros
ministerija“ veiklą, kad ten sėdinčius besmegenės ir beprincipės biurokratijos
klerkus, prisidėjusius ir klusniai įvykdžiusius akciją „Vyriausybė pritarė
Žemaičių vyskupystės muziejaus reorganizavimui“, pasiųstų pjauti šunims šėko,
taip sutaupydama per metus ne 23 424 Lt, o šimteriopai daugiau eurų!).
3)Siekiant
„padidinti jų (biudžetinių įstaigų – P. V.) veiklos efektyvumą“. Čia vėl tas
atvejis, kai normalius terminus „optimizuoti“, „efektyvinti“ biurokratijos
raganiai ima naudoti kaip užkeikimus, kaip burtažodžius. Raganiai mano, kad
jiems ištarus, tai yra įrašius į kokį nors Raštą tokius žodžius, burtai
privalės suveikti ir reiškiniai, daiktai ar biudžetinės įstaigos savaime ims
optimizuotis, o jų veiklos efektyvumas pūstis lyg balionas. (Bet yra nuomonė,
kad atsitiks kaip tik priešingai ir sukombinuoto naujojo Žemaičių muziejaus
„Alka“ padalinio veikla nuslops. Pateiksiu du argumentus. Pirmas, skaitant
Žinią, iškart krito į akis, jog Žemaičių Vyskupystės Muziejui jokių kaltinimų,
net priekaištų dėl blogo darbo ar finansinės veiklos pažeidimų nepareikšta,
kitaip sakant, Muziejus iki „reorganizavimo“ dirbo gerai, kompetentingai,
ūkiškai – dirbo efektyviai. Antras, bendresnis pastebėjimas, – nedidelės
įmonės, įstaigos veikia žymiai kūrybiškiau, agresyviau, imliau, mobiliau –
efektyviau, – nes jos labiau „alkanos“, yra arčiau gyvenimo, – nei didelės:
nutukusios, apsunkusios, apsileidusios, subiurokratėjusios.
4)siekiant
„racionaliau naudoti materialinius ir finansinius išteklius“. Bet tai melas! Ir
– apgaulė. Informacinėje Žinioje rašoma: „Reorganizuojamame Žemaičių vyskupystės muziejuje panaikinus vyriausiojo
fondų saugotojo-direktoriaus pavaduotojo pareigybę, bus sutaupytos šiai
pareigybei skiriamos atlyginimo lėšos, kurios sudaro 23 424 Lt per metus“.
Jeigu Rašto autoriai būtų pakėlę akis bent viena eilute aukščiau, būtų pamatę,
jog ten prieš keletą akimirkų jie patys konstatavo: „vyr. fondų saugotojo muziejus ir dabar neturi“ !! Taigi
sutaupymas – nulinis. Tiesiog likviduojama pareigybė, kuri nebuvo užimta.
Žodžiu, visuomenei meluojama, jog „reorganizacija“ leis sutaupyti atlyginimo
lėšų ir tą melą bandoma pagrįsti apgaulės būdu.
Tarp
kitko, visuomenę bandoma dezinformuoti ir pačia antrašte: „Vyriausybė pritarė Žemaičių vyskupystės
muziejaus reorganizavimui“. Šio Rašto autoriai kažkodėl yra įsitikinę,
jog žodžiai (jų reikšmės) gali būti prievartaujami ar bent yra prostitutės.
Nieko panašaus! Žodžiai (jų reikšmės) yra be galo užsispyrę, atkaklūs, stiprūs
padarai ir absoliučiai neparsiduodantys! Jei atsispirtume į pranešamos Žinios
turinį, esmę, tai antraštė turėtų skambėti šitaip: „Vyriausybė pritarė Žemaičių
vyskupystės muziejaus panaikinimui“.
Nes žodis „panaikinti“ turi reikšmes: „padaryti,
kad išnyktų“ ir „paskelbti
negaliojančiu, neveikiančiu (įstatymą, įstaigą, tarnybą ir pan.), likviduoti“.
O žodis „reorganizuoti“ reiškia „sutvarkyti
iš naujo, pertvarkyti“. Vadinas, Žinios antraštė neatitinka jos turinio.
(Tokius su kalba išdarinėjamus fokusus reiktų prilyginti dokumentų klastojimo
atvejams).
Priartėjome
prie išvadų. Pirma, visi tikslai, vardan kurių Vyriausybė pritarė
Žemaičių vyskupystės muziejaus panaikinimui yra NIEKINIAI, nes arba yra be
turinio – abstraktūs, arba veidmainiški, arba melagingi.
Antra
išvada peršasi savaime: jeigu deklaruojamieji tikslai yra falšas, tai kokie tada tikrieji – slepiamieji
– slaptieji šitos „operacijos“
tikslai ir kas yra visos šitos Žemaičių Vyskupystės Muziejaus DEZORGANIZACIJOS autoriai ir
užsakovai?
Ir
pagaliau moralinis reikalo aspektas: vis dėlto būtų įdomu sužinoti, kaip į
aprašytą kaimyninio Muziejaus „reorganizaciją“ sureagavo Žemaičių muziejus
„Alka“, kuriam šitame spektaklyje skirta plėšriosios lydekos rolė? Bent jau
„Alkos“ įkūrėjas, okupantų nukankintas legendinis muziejininkas Pranas Genys
apsiverstų grabe (jei jį būtų kada turėjęs), sužinojęs, ką valdininkai
išdarinėja su Lietuvos kultūros, šviesos ir atminties švyturiais – muziejais.
(Beje, simboliška, bet pati Žemaičių Vyskupystės Muziejaus architektūra,
stovėjimo vieta daro jį matomą iš toli ir visų pusių – kaip Švyturį
pasiklydusiems, kaip orientyrą plaukiantiems gyvenimo okeanais).
kd
Maxtor>„D“likučiai201707.23>KOPIJOS2015.12.27> ZVM>WRL0001>Text
Komentarai
Rašyti komentarą