Paskutinis imperijos kareivis (Nevzorovas)
Paskutinis imperijos kareivis
arba
179
laipsnių posūkis
:
Aleksandras Nevzorovas
Vardažodžiui „Nevzorovas“ ir viskam, kas
su juo susiję ilgus metus – nuo 1991 iki pat 2019 – jaučiau alergija bei
absoliutaus atstūmimo jausmą. Matyt, šiuo garsiažodžiu būčiau gąsdinęs ir
neklaužadas vaikus bei šunis, jei tik tam būtų pasitaikiusi proga. Bet štai
prieš gerą pusmetį, pradėjus man sistemingiau žiūrėti ir klausytis A.
Venediktovo vairuojamos radijo programos „Echo Moskvy“ („Maskvos aidas“)
laidas, atkreipiau dėmesį, kad ten gana dažnai siūloma pasižiūrėti /
pasiklausyti anksčiau ar visai neseniai vykusių pokalbių su A. Nevzorovu. Ir
vieną kartą, perskaitęs, kad ekskliuziniame pokalbyje šnekina Estijos žurnalistas, nutariau pasižiūrėti,
kas ten dėsis. O ten dėjosi dalykai man visiškai netikėti, beveik neįtikėtini,
net maloniai gluminantys: Aleksandras Nevzorovas, tas „našistas“ ir „fašistas“,
pasirodo, absoliučiai remia Baltijos valstybių Nepriklausomybę, o Rusijos
vykdytą ir vykdomą užsienio politiką įvardija kaip visiškai
impernacionalistinę, užgrobiamąją, klastingą. Aišku, toks jo pasikeitimas
šokiravo (iš gerosios pusės). Bet tai, ant ko visiškai užkibau, tai yra
prarijau kabliuką (nes atitiko mano paties nuostatą, t. y. „skonį“), buvo A.
Nevzorovo požiūris į V. Žalakevičiaus filmą „Niekas nenorėjo mirti“, kuris faktiškai visiškai sutapo su mano, šio
rašinio autoriaus, įsitikinimu, kad tas filmas yra nusikaltimas prieš lietuvių
tautą ir Lietuvos valstybę. A. Nevzorovas tik tarp kitko, bet labai aiškiai
konstatuoja, jog „Niekas nenorėjo mirti“ „kūrėjai“ yra susitepę 1990–1991
Lietuvos žmonių, Lietuvos didvyrių krauju. Pokalbyje su estų žurnalistu jis
teigia, kad desantininkai ir omonininkai savo nusikaltimus darė įtaigoti, be
kitko, ir tokių bei panašių filmų: žudydami civilius žmones, jie manė „kovoją“
su banditais, tai yra, „miško broliais“.
Dabar gera proga žengti pusę žingsnio į
šoną nuo šio, magistralinio, pasakojimo apie A. Nevzorovo „atsivertimą“.
Privalau bent minimaliai apsistoti ties minėtu V. Žalakevičiaus „veikalu“. Tai
talentingas filmas. Bet Šėtonas irgi yra talentingas. Lietuviams,
nebeskiriantiems Gėrio nuo Blogio, jis tapo „kultiniu“. (Beje, A. Nevzorovas
viename iš savo interviu sako, kad rusams, norintiems tapti normalia tauta ir
būti europiečiais, būtina išmokti skirti gėrio ir blogio kategorijas). Todėl
visiškai nenustebau, bet vis dėlto loštelėjau, net šyptelėjau, kai sužinojau,
jog visai neseniai, 2019 m. liepos 6 dieną, Lietuvos Valstybės dieną, per
Lietuvos televiziją buvo rodomas Vytauto Žalakevičiaus „Niekas nenorėjo mirti“.
Vėl ėmiau galvoti, netgi mąstyti, kodėl laikas nuo laiko Lietuvos televiziją
sąžinės ir proto aptemimas ištinka. Aišku, vatnikų ir šimtasiūlininkų,
inteligentiškųjų lietuviškųjų vatnikų ir šimtasiūlininkų, ypač jaunosios,
posovietinės kartos, ypač gerbėjų sovietinio meno „šedevrų“, tokių, kaip
Žaliojo tilto balvonai, cvirkos, dinozauriškieji Sporto rūmai ir kitos panašios
pabaisos, yra apsčiai, ir dar ne visi jie, lygu tarakonai, nėra išsislapstę po
savo individualius ir kolektyvinius plyšius plyšelius. Bet nemanau, kad
išsigimėliško filmo demonstravimas Valstybės dieną būtų buvusi jų „provokacija“
ar „diversija“. Kad ir nedidelį, bet vis dėlto apčiuopiamą orientavimosi
Keturiose Pasaulio Šalyse instinktą jie bus paveldėję dar iš Smetonos laikų?!
„Diversija“ dar būtų pusė bėdos. Manau, kad atsitiko blogiausia: Lietuvos
televizijos programą 2019 metų liepos 6-ajai dienai sudarė asmuo (ar asmenys),
visiškai ABEJINGAS, tam, kas dedasi aplinkui. Tas asmuo yra kurčias ir aklas, o
jo širdis – iš ledo. Jis yra negyvas nuo gimimo, nors alsuoja ir kvėpuoja.
Ryšium su tuo kiltų dvi grupės klausimų. Pirmajai grupei priklausytų tokie,
kurie būtų susiję su visa minčių ir motyvų eiga, kilusia ar gimusia to
negyvėlio galvoje nuo pat pirmojo impulso iki jo sankcijos įtraukti į Lietuvos
televizijos programą minėtą Žalakevičiaus kinofilmą. Šiai minčių eigai atsekti
bei užfiksuoti geriausiai, matyt, praverstų psichoneuropatalogo paslaugos ar
kas nors link tos pusės… Antra klausimų grupė būtų žymiai proziškesnė. Norėtųsi
paklausti itin nemalonių ir nekuklių klausimų: kokius konkursus ir kokias
apklausas praėjo tas asmuo, kol gavo teisę sudarinėti televizijos programas
(jei vyko konkursai, tai norėtųsi, pavyzdžiui, sužinoti konkurso komisijų
sudėtis, jų pirmininkų pavardes). Kaip jis galėjo praeiti atranką, jei nuo tokių
tipų atsiduoda cinizmu jau už poros kilometrų. Nebent atrankos vyksta tapataus
dvoko aplinkoje… O juk galėjo būti dar ilgesnė grandinėlė (bet ko nežinau, to
nežinau), pavyzdžiui: programos sudarytojas – jo viršininkas, tai yra,
redaktorius – ir vyriausiasis įstaigos viršininkas, galų gale vizavęs visą šitą
bakchanaliją. Ir kas dėjosi jų galvelėse (jei tokia grandinėlė egzistavo), kai
reikėjo savanoriškai pritarti tokio antivalstybinio filmo rodymui Valstybės
dieną.
Ir dar viena reikšminga „detalė“. Ar kam
teko girdėti, kad kuris nors juostos „NNM“ aktorių ar kitų „personažų“ būtų
viešai atsiprašę ar paatgailavę už sudalyvavimą šitame gėdingame, niekšiškame,
iš pagrindų melagingame reikale? O gal kas, perskaitū scenarijų ir atsisakė?
Neteko girdėti. Bet štai aktorius Juozas Budraitis išdidžiai išstena: „Manau,
filmas „Niekas nenorėjo mirti“ iki šiol sukelia tiek aistrų todėl, kad yra
talentingas kūrinys“ (Budraitis J., M. Matulytė. Mano kinas: pasaulis, kuris
priklausė vyramas. – R. Paknio leidykla, 2015, p. 51). Deja, aktorius, kuris
taip talentingai melavo savo talentinga vaidyba NNM, cituota fraze vėl
niekingai meluoja: „aistros“ juk kyla ne dėl to, kad filmas talentingas, o dėl
to, kad jis melagingas! Pasitikslinu: dėl to, kad MELAS mums, žiūrovams,
pateikiamas TALENTINGAI. Tai labai didelė nuodėmė, tai labai sunkus
nusikaltimas. O kad nusikaltimas padarytas talentingai, nėra joks
pasiteisinimas. Priešingai – tai „sunkinanti aplinkybė“. Juk, kaip jau
minėjome, Šėtonas irgi yra talentingas. (Beje, kaip pamatysime, A. Nevzorovas
pokalbyje su latvių žurnalistu faktiškai atsiprašė už savo filmukus „Naši“).
Na, bet vėl grįžkime į magistralinį kelią.
Kas per žmogus tas Aleksandras Nevzorovas? Ketinau trumpai jį pristatyti,
remdamasis rusiškojoje Vikipedijoje pateikta medžiaga, bet pamačiau, kad ne
viskuo, kas ten rašoma galima pasitikėti. Pavyzdžiui, ten teigiama, kad A.
Nevzorovo motinos tėvas – Georgijus Vladimirovičius Nevzorovas – buvo MGB
generolas, kuris 1946–1955 vadovavo MGB SSSR Kovos su banditizmu Lietuvos SSR
valdybai, tai yra, vadovavo kovai su „miško broliais“. Bet jokių dokumentų,
patvirtinančių, kad tokia valdyba (skyrius) iš viso egzistavo ar kad koks nors
Nevzorovas (generolas ar eilinis) būtų dalyvavęs kare su Lietuvos partizanais,
nepateikiama. Todėl geriau pasidalinsiu savo asmenine nuomone apie šį
prieštaringą žmogų, kurią susidariau klausydamasis ir žiūrėdamas du
išskirtinius (ekskliuzinius) interviu su Baltijos šalių žurnalistais. Pirmasis
pokalbis įvyko 2016 m. birželio 6 dieną Peterburge, kur su A. Nevzorovu kalbėjosi Latvijos televizijos žurnalistas
Gundaras Rederis, antrasis – tų pat metų gruodžio 12 dieną Stokholme, ten A. Nevzorovą šnekino Estijos žurnalistas
Jevgenijus Zavadskis. Šiems mano įspūdžiams formuotis taip pat padėjo ir kitos
televizijos laidos, kuriose dalyvaudavo mūsų herojus arba kuriose apie jį
būdavo kalbama (J. Ponasenkovas), taip pat kita internete rasta medžiaga.
Kokia savo esme (savybe, bruožu) mane
labiausiai nustebino (ir tuo pačiu sudomino) Aleksandras Nevzorovas? Atsakymas:
sugebėjimu evoliucionuoti, tai yra – keistis. Faktiškai, jis jau buvo
užsimatavęs pats save. (Pasilaidojęs). Be šacho. Ir vis dėlto partijos
nepralaimėjo. (Ji vis dar tęsiasi). Keisčiausia (ir nuostabiausia) yra tai, kad
jis keitėsi (evoliucionavo) ne konjunktūrine (putininkiška, pravoslavine)
kryptimi, o priešinga – antiimperialistine, antideržavine, antipravoslavine.
Net sunku pasakyti, kas jį kaip asmenybę (žmogų) išgelbėjo. Jis juk turėjo
negrįžtamai žlugti. Žodžiu, jo virsme nėra veidmainystės, nėra konjunktūros,
nėra didelio prisitaikėliškumo, nėra atsitiktinumo. Yra tiesos ieškančio
žmogaus pastangos susigaudyti pačiame savyje, dabarties pasaulyje ir galų gale
susivokti, kas ir kur yra Gėris ir kur ir kas yra Blogis. Viename iš tų
interviu A. Nevzorovas samprotauja taip: 19 amžiuje rasdavosi gydytojų, kurie
sąmoningai apsikrėsdavo kuria nors liga (dažnai mirštama), kad galėtų patirti
ir aprašyti tos ligos eigą. O jis pats Rusijos socialinės, emocinės, kultūrinės
aplinkos buvęs infekuotas imperinėm bacilom, sukėlusiom šovinistinius,
juodašimtiškus, deržavinius kliedesius, jam to nežinant ir nejuntant. Ir jis
pats tyręs tuos simptomus ant savo kailio intuityviai, nesąmoningai. Ir kad tai
buvęs „sąžiningas, skaidrus, ilgai trukęs eksperimentas su pačiu savimi“.
Kad A. Nevzorovas, kaip ir šimtai milijonų
kitų rusų, sirgo beveik nepagydoma rusiškojo
imperializmo (jo laikais eufomizuoto į internacionalinio komunizmo
išsireiškimą) liga, nėra jokių abejonių. Ir kad jis nuo jos nebemirs – rodytų
pateikiamieji interviu. Bet pateikiamieji interviu taip pat rodo, kad užkratas
organizme paliko liekamuosius, negrįžtamus pėdsakus. Ir čia nieko nuostabaus –
juk dešimtys, kur ten – šimtai milijonų sovokų nugyveno savo gyvenimus sirgdami
šia bjauria liga, taip ir nepajutę jokių jos simptomų, jokių individualių ar
kolektyvinių (už visą tautą) sąžinės priekaištų. Jie, priešingai, kažkodėl visą laiką manė esą išvaduotojai
(kai užgrobdavo kitas valstybes ir svetimas žemes), aukštesnės kultūros nešėjai
(ir tuo pretekstu naikino kitas kultūras ir kitas tradicijas), kažkokio
proletarinio, sovietinio humanizmo reiškėjai (o tuo pat metu kankino ir naikino
milijonus žmonių), nešini terboj ant kupros kažkokį ypatingą Rusijos vaidmenį,
kažkokią ypatingą Rusijos vietą, kažkokį ypatingą Rusijos pašaukimą, kažkokį
ypatingą Rusijos kelią, kažkokį ypatingą Rusijos dvasingumą. Apie kokias ten
savikritiškas savivokas, savistabas, analizes, refleksijas gali kilti mintis,
jei a priori pats sau esi prisiskyręs išvaduotojo, gelbėtojo, dvasingumo ir
žmogiškumo nešėjo misiją…
A. Nevzorovo atvejis yra absoliučiai
netipiškas, mįslingas, keistas… Juk jis augo, formavosi, klostėsi, o vėliau –
dirbo žurnalistu pačio to kvaitulio epicentre. Taip, kaip žmogus, jis turėjo
žlugti. Bet ne! Iš 100% -nio imperialisto („paskutinis imperijos kareivis“ – iš
čia jo „Naši“) jis virto absoliučiu ir visiškai blaiviu Baltijos valstybių
išsikovoto kelio – į Laisvę, į Demokratiją, į Europos Sąjungą, į NATO pritarėju
ir skatintoju! Pats A. Nevzorovas šitokį savo posūkį aiškina poveikiu to, ką
pamatė, su kuo susidūrė Vilniuje, Rygoje, Padniestrėje, Čečėnijoje… Bet maža
kas su kuo kada tada susidūrė… Man regis, A. Nevzorovą išgelbėjo jo originalus
mąstymas ir iš kažko perimtas skirtumo tarp Gėrio ir Blogio suvokimas. (Gal iš
Krikščionybės: jaunystėje mokėsi Dvasinėje seminarijoje, giedojo religiniuose
choruose).
Be negrįžtamai susiformavusio palankumo
Baltijos valstybių Nepriklausomybei, turiu iškelti ir kai kurias įdomias, net
netikėtas A. Nevzorovo įžvalgas.
Ne Rusijos televizija ar televizorius
(„dėžė“) suformuoja dabartinio eilinio ir masinio ruso savimonę ir pasaulėmatį
(sakykime: „Krymas mūsų“), bet pats eilinis, masinis rusas padiktuoja, ką jis
nori matyti ir ką ir kaip jam reikia teigti ir rodyti. Kitaip sakant:
valstybinės televizijos rodo tai, ką liaudis nori matyti. Tokių yra 98%. Kiti
2% žiūri ir skelbia tai, kas aniems 98% yra visiškai neįdomu ir nereikalinga.
Todėl kagėbistinė Rusijos valdžia tebeleidžia funkcionuoti tokias sąlyginai
liberalias, kitamintiškas, opozicines medijo laidas, kaip „Svoboda“, „Echo
Moskvy“, „Dožd“. Todėl A. Nevzorovas visas tas teleradijo stotis įvardijo esant
informaciniais ir idėjų rezervatais, skirtais itin siauram (lyginant su
globaline visos tautos mase) inteligentų ir pusinteligenčių ratui ir
nedarančiais jokio poveikio tiems, kurie egzistuoja už to rato ribų. Nes tiems
to nereikia, nes tie to nesupranta ir suprasti nenori.
Vėl šiek tiek paėjėję į šoną, galime
perteikti kitą įdomią A. Nevzorovo mintį, glaudžiai susijusią su ankstesniąja:
Putino kartos gebistai suprato, jog nėra jokios prasmės įvedinėti totalią
cenzūrą ar aklinai uždaryti deržavos sienas, nes liaudies masių visiškai
nedomina, kas rašoma ir sakoma anapus cenzūros ir kaip žmonės tvarkosi anapus sienų. Tiems „graždanams“ svarbiausia,
kad plėstųsi Rusijos imperija ir kad jos bijotų visas pasaulis. Tų durnelių
logika paprasta: klaupkitės prieš mus ant kelių ir drebėkite, o tai
sunaikinsime jus su visu jūsų išsigimusiu, degradavusiu pasauliu! Tiems idiotams
nė į galvą neateina, kad jie, sunaikindami pasaulį, kartu sunaikins ir visą
savo deržavą su savo vaikais, anūkais ir proanūkiais! Be abejo, tai apsvaigusio
ruso, apgirtusio nuo savo „baisumo“
mužiko draskymas nuo savęs „telniaškos“ viso kaimo akivaizdoje.
Kokios dar blaivios mintys nuskambėjo
šiuose N. Nevzorovo interviu? Baltijos valstybių atžvilgiu taip: būkite laisvi,
būkite racionalūs, būkite europiečiais, pasikliaukite Gėrio ir Blogio skirtumų
principu! Aha, dar tai: kaip kad „dėžė“ transliuoja tik tai, ką liaudis nori
išgirsti ir matyti, taip ir Putinas išreiškia, ištransliuoja rusų liaudies
instinktus, polėkius, kompleksus, tamsumas. (Matyt, ne šiaip sau „Tautiškos
giesmės“ autorius Vincas Kudirka daugiau nei prieš šimtą metų kreipdamasis į
Aukščiausiąjį, maldauja „tamsumų prašalinimo“!). „Putinas – tai Rusija“, – sako
A. Nevzorovas. Kitaip tariant, Putinas nėra „caras“. Jis yra „liaudis“.
Kaip rusams atsikratyti tos pragaištingos
„rusiškos nacionalistinės imperinės idėjos“, kaip liaudžiai suvokti
„klaidingumą ir niekšingumą visos tos konstrukcijos“? A. Nevzorovas teigia, kad
„Rusija negali egzistuoti kitaip. Ji vis tiek ką nors užgrobinės, ji vis tiek
plėš, prievartaus, žemins…“ ir kad ji turi tokią stebuklingą savybę padaryti nelaimingu
kiekvieną žmogų: „Ji priprato prie to, jog žmogaus nelaimingumas yra įprastinė
žmogaus būsena, ir ji visada to siekė. Ji visada aukojo pamišėliškom idėjom,
pamišėliškom ideologijom, pamišėliškiems teiginiams, ji visada lengvai aukojo
šimtus ir šimtus tūkstančių gyvenimų, likimų, reputacijų, savo pačios raidą“.
Lygiai nelaimingomis Rusija daro ir visas kaimynines valstybes palei visą ilgą
savo sienų perimetrą. Rodos, palaikytų normalius santykius su visomis
demokratinėmis šalimis (ypač šiais laikais) – prekiautų, keistųsi,
bendradarbiautų. Bet ne! Į visas jas be išimties yra žiūrima kaip į
potencialias aukas, „gardžius kąsnelius“. Ir būk tu laimingas turėdamas
pašonėje tokį besotį, nuosekliai agresyvų „draugą“!
Kad Rusija pasikeistų, svarsto A. Nevzorovas,
turi įvykti fazinis pokytis, fazinis pasikeitimas, staigus ir visuotinis
perėjimas iš vienos būsenos į kokybiškai kitą (kaip kad vanduo prie tam tikros
temperatūros virsta ledu). Kalbant apie Rusijos politinės, tiksliau, mentalinės
būsenos pokytį, pagal jį reikštų, kad absoliučios mažumos nuomonė tampa
visuotine, tai yra absoliučios daugumos nuomone. Bet kad iki to būtų prieita
nuosaikiu, nuosekliu – evoliuciniu keliu A. Nevzorovas neįžvelgia jokių
vidinių, giluminių prielaidų nei Rusijos deržavos tradicijoje, nei ruso
sieloje. „Rusija šiuo istoriniu momentu šitam yra absoliučiai neįgali“, –
teigia jis. Kad pamišimo apimtos nacijos atsikvošėtų, apibendrina A. Nevzorovas
XX a. pasaulio istorinę patirtį, jos turi gauti „košmarišką pamoką“. Po jų pasimokė
Vokietija, Italija, Japonija… Taip ir Rusiją, esą, gali pagydyti, iš ledo
paversti vandeniu, ateityje jos laukianti kažkokia didžiulė katastrofa… O čia
pridėsime nuo savęs, kad toks „metodas“ Rusijai, matyt, irgi netinka (pernelyg
jau ji yra išdidėjusi, išpampusi!). Po 2017 bolševikinio perversmo, ypač per
tirono Stalino valdymo laikotarpį, buvo nužudyta ar žuvo kelios dešimtys
milijonų žmonių. Ir nieko – vežimas tebestovi ten pat! Jokių fazinių pokyčių!
Apskritai, A. Nevzorovo teiginiuose yra
nemažai prieštaravimų. Kai kurios jo mintys kelia abejonių ar net kategorišką
norą nesutikti. Sustokime ties vienu tokiu tvirtinimu, kuris, beje, išsakomas
abiejuose pokalbiuose. G. Rederiui jis sako: „Užmirškite tai, kas buvo.
Nustokite persekioti tuos vargšus omonininkus. Jie juk viso labo tebuvo
vykdytojais. Negalima teisti kareivių, jokiu būdu negalima teisti kareivių…
Būkite kilniaširdžiai, būkite Europa“… Po kelių mėnesių J. Zavadskiui antrina:
„Negalima teisti kareivio, negalima teisti mažo žmogaus, politinių įvykių
dalyvio. Tai visada niekšybė, tai visada necivilizuota“. Bet civilizuota
visuomenė dėl to ir yra civilizuota, kad ji žmones teisia ne už tai, kad jie
yra „maži“, kad jie buvo kareiviai ar omonininkai, o už jų padarytus
nusikaltimus. „Maži“ žmonės, deja, kartais padaro didelius nusikaltimus.
Niekada nebus atleista tiems šimtams tūkstančių Raudonosios armijos kareivių,
kurie 1945 metais nuo Nemuno iki Elbės išprievartavo milijonus moteriškos
lyties asmenų, daugelį jų žvėriškai nužudydami. Ir tai darė juk ne Stalinas,
Berija ar Žukovas, o būtent tie mažieji žmogeliukai. Man nuostabą ir
pasibjaurėjimą tebekelia tas faktas, kad tuos prievartautojus ir žudikus
simbolizavę Žaliojo tilto balvonai ypač aršiai buvo ginami dalies moteriškos
lyties atstovių…
Papildas. Šis textas jau buvo parašytas
Dar norisi keliais štrichais apibūdinti
kai kurias asmenines, žmogiškąsias Aleksandro Nevzorovo savybes, charakterio
bruožus.
Žmogaus intelektualumą
akivaizdžiausiai išduoda jumoro jausmo
turėjimas, įvaldymas. A. Nevzorovas jį turi. Tai, beje, gerokai užglaisto,
sušvelnina dažnai gan atšiaurią, paradoksalią, kartais vulgaroką jo kalbėjimo ir samprotavimų manierą. Šitokį,
šiurkštoką, minčių reiškimo stilių jis, matyt, panaudoja ir kaip priedangą, nes
nenori žmonėms prisipažinti, juolab pasirodyti, koks yra iš tikrųjų (gan
minkštas, gan jautrus, gan moralus, sentimentalus). Todėl jis yra priverstas
užsidėti kaukę kieto, šiurkštaus, ciniško vyruko. Galbūt ta kaukė kai kada
prilimpa prie jo elgsenos ir kalbėsenos odos. Bet čia jau skaitytojų ir žiūrovų
reikalas atskirti kaukę nuo žmogaus esmės. Charakteringas atvejis: interviu J.
Zavadskiui jis prisipažįsta, jog vaikystėje itin žavėjęsis filmu „Šaunioji
septyniukė“, bet užaugęs visiškai nuo jo atsiribojęs, kadangi tasai padaręs
„pačią bjauriausią įtaką“, nes pernelyg propagavęs gerąsias, altruistines,
nesavanaudiškąsias žmogaus intencijas
ir, kaip sako jis – „deja, išugdė manyje tai, kas manyje yra blogiausio, taip,
ir išmokė mane kvailysčių, išmokė mane to, kad reikia užsistoti silpnesnius,
kad reikia ginti kvailius ir parsidavėlius“.
Todėl ir
antraštėje figūruoja kompromisiniai 179 laipsniai, o ne absoliutūs,
kategoriški, bet neteisingi – 180. Remdamasis interviu su žurnalistais G.
Rederiu ir J. Zavadskiu išsakytomis A. Nevzorovo mintimis pabandysiu dabar itin
glaustai pakalbėti apie liekamąjį imperialistinį, kolektyvinį įšalą A.
Nevzorovo pažiūrose
žymos: Aleksandras Nevzorovas,
Komentarai
Rašyti komentarą